onsdag 30 mars 2011

Alla dessa frågor!

Här om veckan började jag undra över om det alltid var mörkt i rymden.
För att få svar på den frågan gick jag till min kombo Johan (han är ett snille i sådanna frågor, tror jag) Han visste faktiskt inte om det var det.
Och efter en stund blev min fråga lite tveksam. Vilken rymd menar jag?
Jag funderar fortfarande på min fråga.

Och i helgen började jag och Miranda fundera över varför det var sådan skillnad på stjärnhimlen beroende på vart man är.
Jag tror det har med ljuset att göra och Miranda höll med med en inflikning om luftföroreningar.
Jag frågade Johan och Yee mu i kväll.
Yee menade på att jorden snurrar och då får vi inte alltid samma bild på t.ex. sommaren och vintern, olika tidsaspekter på dygnet oxå.
Men i det hela stora beror det nog på ljuset. Ju ljusare det är ju mindre stjärnor ser man.

Intressant :)

1 kommentar:

  1. Stor skilland med eller utan spinning skor. Dom är sjukt osköna men en gång så glömde jag mina o tog vanliga gympa skor o de gör jag aldrig om. Sulan på spinnigskor är hård, det är inte gymnastik skor. Jag älskar spinning så jag tyckte de va värt dom pengarna, mina kostade 800 kr.

    SvaraRadera